מה זה Outbrain ולמה זה חשוב לאתר האינטרנט שלי?
גולשים שהופכים ללקוחות הם הסיבה שאתה בונה ומקדם אתר. תנועת גולשים לאתר היא זכות הקיום שלו, תנועת גולשים או העדרה יכולה להרים או לרסק עסקים. זו הסיבה שכולם באינטרנט מחפשים יתרון תחרותי. במדינה כמו שלנו של שוק מצומצם ותחרות קשה גולשים רלוונטיים עלולים להיות קשים להשגה, וכל מתחרה בנישה שלך רוצה מאוד את אותם לקוחות פוטנציאלים.
בישראל גוגל הוא מונופול במנועי החיפוש ופייסבוק שולטת באופן מובהק בתחום הרשתות החברתיות.
אם שני הערוצים הללו לא מייצרים מספיק תנועה לאתר ופרסום כתבות וקומוניקטים באתרי התוכן הגדולים עולה הון תועפות, אילו עוד אלטרנטיבות יוכלו להביא תנועה זולה ואיכותית?
פלטפורמות להמלצות תוכן הן פלטפורמות אשר תופסות תאוצה ומאומצות על ידי המותגים הגדולים, כאשר אאוטבריין היא המובילה והטובה מבניהן.
איך אאוטבריין עובד?
Outbrain הוא כלי אשר משלב מאמרי תוכן מהאתר שלך בתוך אתרי תוכן גדולים וגם בתוך אתרים נישתיים.
אתרי תוכן מובילים משלבים בתוכם את שטח הפרסום של אאוטבריין.
כאשר גולש קורא כתבה או מאמר באתר ומגיע לחלקו התחתון, מוצגות הצעות לכתבות תוכן נוספות העשויות לעניין את הגולש (אאוטבריין בנו אלגוריתם מתוחכם אשר קובע מה עשוי לעניין את הגולש).
במידה והקורא לוחץ על אחת מהכתבות המוצעות לו על ידי אאוטבריין הוא יעבור לאתר התוכן שבו נמצאת הכתבה.
אתרי תוכן מעוניינים לייצר רווח מכל מבקר ובו בזמן לתת לגולש חווית קריאה מהנה. Outbrain מייצר עבורם רווח עבור כל גולש רלוונטי, אשר עבר לאתר אחר, בצד השני מרוויח בעל האתר אשר ברגע זה נכנס לאתרו לקוח פוטנציאלי – Win Win.
למשל, אני אתר שעוסק במסחר בשוק ההון וברצוני לייצר תנועה של לקוחות פוטנציאליים לאתר שלי כאשר אני אעלה את הכתבה שאני מעוניין לפרסם האלגוריתם של Outbrain יבין מה הנושא וסביר להניח שהכתבה המוצעת שלי תופיע במדור שוק ההון של האתר.
כמה זה עולה לי?
אאוטבריין הוא לגמרי בחינם לאתרי התוכן השותפים שלו.
עבור המפרסמים התקציב היומי המינימלי הוא 12$ (מחיר זעום בהשוואה לכתבה פרסומית באתרים הגדולים – במיוחד כאשר כתבה מתנדפת לאחר יום ואאוטבריין רץ לאורך זמן).
עלות קליק מתחילה מ 0.6$ ובמידה ולא הקליקו על הכתבה אנחנו לא נחויב (שווה!!!).
להשלמת החוויה…
כאמור, פרסום ב Outbrain יכול לייצר לנו תנועה לא מבוטלת של גולשים שגילו עניין בתכנים שלנו ובמילים אחרות – לקוחות פוטנציאלים. מומלץ מאוד לצבור רשימה של אותם גולשים ולהציג להם מודעות רלוונטיות שיכולות להחזיר אותם לאתר להשלמת היעד הרצוי (מכירה, ליד, הרשמה וכד'). בשפה פשוטה – Remarketing.