אם בניתם אתר אינטרנט השלב הבא בדרך הוא לוודא שיש מי שרואה אותו, ולכן כבר בשלב הבניה של האתר, עליכם לחשוב במונחים של קידום אורגני. מה זה בדיוק אומר וכיצד תגרמו לאתר החדש שבניתם להתחיל לעבוד עבורכם?

הפרטים לפניכם.

קודם כל, מהו קידום אורגני?

קידום אורגני הוא מונח שמתאר מגוון רחב של פעולות שכל מטרתן היא לשפר את מיקומו של אתר מסוים, על דפיו השונים, בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש הנבחרים, עבור מילות מפתח וביטויי חיפוש. קידום האתר מתבצע עד שהאתר מגיע לאותם מקומות נחשקים במעלה תוצאות החיפוש, ותוך שימורו שם, מה שבסופו של דבר מניב תוצאות לעסק שמאחוריו, ומצדיק את ההשקעה.

למעשה, קידום אתרים אורגני הוא אבן יסוד ממש של כל אתר, שכן הסטטיסטיקה מצביעה על כך שכ-60% מהכניסות לאתר או לדפיו השונים מגיעות ממנועי החיפוש, מה שמהווה יתרון מהותי, עבור האתרים שנמצאים בשלושת המקומות הראשונים.

אופטימיזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי חיפוש המוכרת גם כ- SEO, היא אחד הדברים החשובים ביותר שעליכם לעשות בעת בניית אתר לעסק, אם אתם שואפים לקדם את האתר שלכם. עם מיליוני אתרים שכבר קיימים ואתרים חדשים שנוצרים בכל יום, בהחלט יש סיכון שהאתר שלכם יעלם מהעין במרחבים העצומים של הרשת, כל עוד לא תהפכו אותו להרבה יותר ידידותי למנועי החיפוש.

כאשר מבצעים אופטימיזציה לאתר אינטרנט ישנם שני דברים עיקריים שחשוב להתמקד בהם והם: קידום בתוך האתר וקידום מחוץ לאתר. קידום בפנים האתר כולל את כל מה שאתם יכולים לראות באתר שלכם כמו תמונות, סרטונים, תיאורי מטא, עיצוב רספונסיבי ואופן בניית האתר. קידום מחוץ לאתר מתרחש מאחורי הקלעים וכולל היבטים שונים כמו קישורים או מידת המעורבות שהאתר זוכה לה מהגולשים.

בלוגים אורחים

בלוג אורחים זו דרך מעולה לבנות קישורים לאתר שלכם. השיטה פשוטה – אתם כותבים פוסט אורח בבלוג מוכר בענף שלכם ומציגים שם את המומחיות שלכם. הפוסט האורח מקשר את התוכן חזרה לאתר שלכם לפחות פעם אחת, כך שאתם יכולים באמצעותו להגדיל במידה משמעותית את התנועה לאתר, במיוחד אם הקישור מגיע מאתר מוביל שמגיעים אליו המון מבקרים.

יכול להיות שיהיה לכם קשה למצוא את מקומכם באתרים מסוימים, כיום אתרים רבים בודקים בקפידה כל תוכן ולא מאשרים בצורה אוטומטית. לכן שווה מאוד לבנות מערכות יחסים עם בעלי אתרים שונים, שבהם תוכלו לפרסם תוכן חדש באופן קבוע.

שיווק באמצעות תוכן

שיווק באמצעות תוכן זו גם דרך מעולה לקידום אורגני של אתר חדש, לרבות כאשר מדובר בתוכן שקהל היעד שלכם ימצא כשימושי. אם חשבתם שאנו ממליצים להתמקד במילה הכתובה בלבד, תתפלאו לגלות שכיום אינכם חייבים להתבטא רק במילים, תוכלו גם להפיק סרטונים, ליצור פודקאסט או לכתוב ניוזלטר שקשור לתחום העיסוק שלכם.

חשוב לזכור שהתוכן שאתם יוצרים צריך להיות שימושי, מעניין ומותאם לקהל היעד, וכדי שזה יקרה, מומלץ להתחיל עם מחקר מילות מפתח כדי לגלות מה השאלות שמעניינות את קהל היעד שלכם, מה הוא מחפש ורוצה לדעת ומהן מילות המפתח שבהן מתמקד. כך תוכלו ליצור תוכן רלוונטי ובעל ערך אמיתי.

נוכחות במידה החברתית

כיום ניתן למצוא אחוז ניכר מאוכלוסיית העולם ברשתות החברתיות ולכן כל עסק חייב שתהיה לו נוכחות במדיה החברתית בצורה כזו או אחרת על מנת להגדיל את החשיפה לאתר במידה משמעותית.

שפרו את הנוכחות שלכם ברשת באמצעות התייחסות לנושאים שמעניינים את העוקבים והלקוחות הפוטנציאליים שלכם, זה יעזור לכם להגדיל את כמות העוקבים ואת האינטראקציה עם קהל היעד, מה שמגדיל את החשיפה ותורם רבות לקידום האורגני. תוכלו להתבלט בעזרת פוסטים קצרים של וידאו, פרסום תמונות, סקרים, ממים יצירתיים, תחרויות או כל סוג של פוסט מעניין ואינטראקטיבי. ברשת החברתית תוכלו גם להגיב, לבנות קשרים אישיים יותר עם הלקוחות, לשפר את התדמית ולהגדיל את ההמרות והמכירות.

כמובן שבתוך האתר עצמו ניתן להוסיף כפתורים שמקשרים לרשתות חברתיות כך שהגולשים יוכלו לחפש אתכם או לשתף תכנים שאהבו.

ולסיכום,

בניית אתר לעסק זהו אינו עניין של מה בכך ויש להשקיע המון מחשבה גם ובעיקר בקידום אורגני וטבעי של האתר, כך שישרת את תפקידו ויממש את המטרה שלשמה הוקם בעתיד!