Search Engine What ???

קידום אתרים (SEO) הוא שם כולל לכל הפעולות אותן ניתן לבצע על מנת להעלות את דירוגו של אתר בתוצאות החיפוש. כאשר מדברים על "קידום אתרים" ללא תוספת, בדרך כלל הכוונה היא לקידום של אתרים בתוצאות האורגניות.

מכיוון שבכל עמוד של תוצאות אורגניות יש מקום לעשרה אתרים בלבד והרוב המכריע של הגולשים (בערך כ – 90%) לא עובר את סף העמוד הראשון, הרי שאתר שלא נמצא באחד מעשרת המקומות האלו, עלול להפסיד נפח גדול של גולשים ולקוחות.

מה זה קידום אתרים?

ממה מושפע מיקום האתר בגוגל?

אף כי גוגל מצהירים כי ישנם יותר ממאתיים פרמטרים שונים הקובעים את מיקומו של אתר מסוים, ניתן להתייחס לקבוצה מסוימת של פרמטרים כקבוצה החשובה ביותר:


מבנה האתר – עד כמה מבנה האתר היררכי ומסודר?  האם כל הדפים בו נגישים? אתר לא מסודר ולא נגיש עלול להיסרק על ידי גוגל בתדירות נמוכה יותר וכך הגולש מקבל מידע לא עדכני.

התכנים באתר – האם התכנים באתר עשירים ומקוריים? האם יש הרבה דפים בלי תוכן או תוכן מועתק מאתרים אחרים? אם כן – הדירוגים עלול להיפגע. המטרה הכוללת של גוגל היא לספק לגולשים את התוכן האיכותי והטוב ביותר ורבים מהשינויים בשנים האחרונות מנסים לזהות איכות זו בצורה טובה יותר.

מילות מפתח – מילות מפתח הן מילים מרכזיות המסמנות לגוגל במה עוסק דף מסוים באתר. חשוב שמילים אלו יופיעו בכותרת העמוד (Title), בתיאור הנלווה שלו (Description) וגם בתוכן הדפים עצמם. כאשר דף מקודם על מילת מפתח, הוא מופיע במקום גבוה אם מחפשים את מילת המפתח או נגזרות שלה.

קישורים חיצונים לאתר – כמה אתרים אחרים מקשרים לאתר? האם הקישורים נמצאים במקום בולט והאם יש מגוון רחב של קישורים שונים מבחינת הטקסט המופיע בהם והעמוד אליו הם מפנים? במקרים בהם יש יותר מדי קישורים דומים אחד לשני, הדבר יכול להצביע על פעולות קידום אגרסיביות מדי שפוגעות בדירוגים.

קישורים פנימיים באתר – גם לקישורים הפנימיים בן דף אחד למשנהו באתר יש חשיבות. חשוב לזכור שגם תפריטי הניווט בנויים מקישורים ולכן הם למעשה קובעים בין היתר את ההיררכיה אשר הוסברה בסעיף הראשון.   


כיצד מקדמים אתר בפועל?

קידום אתר בפועל מתבסס בעיקר על הפרמטרים שהוסברו זה מכבר. בשלב הראשון בודקים את מבנה האתר והתכנים שלו במטרה למצוא אילו מילות מפתח הן האפקטיביות ביותר לקידום. לאחר מכן בודקים האם יש עמודים שלא עברו התאמה למילות מפתח אלו ברמת קוד האתר. במידת הצורך מתקנים את הדרוש תיקון. לפעמים עדיף להוסיף דפים חדשים על מנת להתמקד במילות מפתח חדשות.

לאחר שמבצעים את כל השינויים באתר עצמו, עוברים לתהליך בניית הקישורים שממנו מורכב רוב תהליך הקידום ומעריכים כי הוא משפיע הכי הרבה על קביעת מיקומו של אתר. בניית הקישורים צריכה להיעשות תוך כדי התחשבות במילות המפתח שנבחרו ובקצב מדורג, על מנת שלא לגרום לגוגל לחשוד שהאתר מקודם בצורות קיצוניות מדי.

נהוג להגיד כי תהליך הקידום אינו מפסיק אף פעם, והדבר נכון: התחרות בין אתרי האינטרנט השונים היא גדולה למדי וגם הגולשים משנים את הרגלי החיפוש שלהם מעונה לעונה ומשנה לשנה לפי טרנדים. לפיכך, אתר שלא מקדמים אותו באופן קבוע, יסבול בסופו של דבר מדחיקה על ידי מתחרים או שפשוט יהפוך להיות פחות אטרקטיבי עבור הגולשים בטווח הארוך.

קיימים מגוון בלוגים ישראליים בתחום קידום האתרים שהינו תחום מאוד דינמי אשר עובר תהפוכות ושינויים בקצב מסחרר. לעוסקים בדבר, מומלץ להתעדכן!