מחקר מילות מפתח - המפתח להצלחה

מחקר מילות מפתח הוא השלב הראשון ואחד החשובים ביותר אותו מבצעים כבר בתחילת תהליך קידום האתר. מחקר מילות המפתח עוזר לנו להחליט באילו מילות מפתח הכי כדאי לנו להתמקד ואילו מילים יהיו בעדיפות נמוכה יותר. 
לצורך ההגדרה, "מילת מפתח רצויה" היא ביטוי המורכב ממילה אחת או יותר ואנחנו רוצים שהאתר שלנו יופיע במקום כמה שיותר גבוה כאשר מקישים אותו בתוך מנוע החיפוש.
 
בהתאם לבחירת מילות המפתח שנעשה , נבנה את התכנים באתר שלנו, את כותרות העמודים ובעיקר נבנה את פרופיל הקישורים לאתר. בחירת מילות מפתח לא יסודית או בשלב מאוחר מדי, תגרום לנו לבצע עבודה כפולה ללא הצדקה אמיתית, וחבל.
 

כלי מילות המפתח

כלי מילות המפתח של גוגל הוא כלי שבמקור נועד למי שמריץ מסעות פרסום בגוגל, אך משתמשים בו גם במטרה להעריך נפח כללי של מילות חיפוש. הכלי מציג את מספר החיפושים החודשי הממוצע לכל מילת מפתח שנקיש ומוצא גם ביטויים אחרים דומים. ניתן להגביל את הכלי לשפות או אזורים מסוימים בעולם בהתאם לקהל היעד שלנו.
בכלי ישנן שלוש סוגי התאמות רלוונטיות (הפעם הכוונה במילה , היא למילה בודדת):
 
התאמה נרחבת – המילים שהקשנו יכולות להופיע בכל שילוב אפשרי או ביחד עם ביטויים אחרים (צימרים -> צימרים בצפון). בנוסף, אם הקשנו יותר משתי מילים, לא כל המילים בהכרח צריכות להופיע בביטוי. (נעלי טניס -> טניס).
התאמה לביטוי – המילים שהקשנו יופיעו יחדיו בחיפוש, אך יכולות להופיע גם בתוך ביטויים אחרים (צימרים בצפון – > צימרים בצפון להשכרה)
התאמה מדויקת – מציגה אך ורק חיפושים המתאימים במדויק למה שהקשנו.
 
בהקשר של קידום אתרים (אורגני), בדרך כלל נעדיף לבחור בהתאמה מדויקת , הסיבה לכך היא שבדרך כלל נרצה לדעת מהו נפח החיפושים בעמוד תוצאות ייחודי שמתקבל בהתאם להקשת שאילתא ספציפית ומדויקת. אם נבחר בהתאמה אחרת, נקבל גם נפחי חיפוש של שאילתות דומות, אך לא זהות. בהתאמה מדויקת עדיין ניתן לבדוק נפחי חיפוש של ביטויי משנה במקרה ורוצים לקדם גם אותם.
 

נפח החיפוש זה לא הכול

לעיתים נראה מילות מפתח עם נפחי חיפוש גדולים מאוד (במיוחד בביטוים בני מילה אחת), אך אין הדבר אומר שעלינו להתמקד בהכרח במילה זו. הסיבה לכך היא שרמת התחרות על כל מילת מפתח היא שונה. 
 
מי שנמצא בתחילת דרכו לעיתים מתקשה בהערכת רמת התחרותיות , אך עליו לפחות לנסות ולבדוק את עשרים התוצאות הראשונות במילת המפתח אותה הוא רוצה לבדוק. גם בלי כל הפרטים הטכניים, אפשר להתרשם מהאיכות הכללית של האתרים ובעיקר לבדוק האם מילת המפתח מופיעה בכותרת שלהם. (כפי שנלמד בהמשך, הכותרת היא אחד המאפיינים החשובים ביותר בעמוד). לעיתים קרובות אתרים מקודמים נותנים קרדיט לחברת קידום האתרים, ואז נוכל לדעת "עם מי יש לנו עסק".
 
בסופו של דבר, עלינו לאזן בין רמת התחרותיות לבין נפח החיפוש של כל מילה ולבחור במילות מפתח שיהיה ריאלי לקדם אותן וגם יש להן קשר כמה שיותר הדוק לאתר שלנו.
 

בחרנו מילות מפתח, מה הלאה?

כפי שנאמר בפתיחה, במדריכים הבאים נלמד כיצד לנצל את המחקר שערכנו על מנת להתאים את האתר כמה שיותר למילות המפתח שבחרנו. נלמד כיצד "לחנך" את גוגל שמילת המפתח קשורה לאתר שלנו מבלי להשתמש באמצעים קיצוניים מדי (ספאם) ומבלי ליצור אצל הגולש את התחושה שהאתר מיועד רק לקידום אתרים.