כמה דברים שאתם אולי מפספסים בפעילות ה SEO

אין ספק שגוגל כמנוע חיפוש השתכלל מאד בעשור האחרון.
יחד עם זאת, העקרון הבסיסי נשאר זהה: לספק ללקוחותיו (שאלו למעשה כל אחד מאיתנו) את התוצאות הטובות ביותר בזמן הקצר ביותר.


הטכנולוגיות משתנות ומתקדמות כל הזמן וגם הבינה המלאכותית של גוגל מתפתחת משמעותית בשנים האחרונות (ע"ע RankBrain) ולכן אספתי כאן כמה טיפים פרטיים שרלוונטיים לתהליך קידום אתרים בשנת 2019 וכנראה גם ימשיכו להיות בעתיד הנראה לעין.

 

1. מובייל פירסט

גוגל תיכננה זה זמן רב לעבור לניקוד לפי 'מובייל פירסט' ובמרץ 2018 זה אכן קרה. כבר חלפה לה שנה וכמה חודשים מאז המאורע וניכר שלא כל האתרים הפנימו את המשמעויות שלו.

 

גוגל ניתחו את הנתונים וראו בתחומים מסויימים מעבר של רוב הגולשים לחיפושים מהמובייל. לאור זאת הם הגיעו להחלטה מאד פשוטה – הם יתחשבו מעתה בגרסת המובייל לפני זאת של הדסקטופ לצורך אינדוקס ודירוג האתר. מה שזה אומר מבחינתנו הוא כמובן בנייה ודגש על הגרסה המותאמת לניידים. אנחנו צריכים להתייחס אליה כאל הגרסה הראשית של האתר ולא כאל גרסה נחותה שלו. תוכן באתרי מובייל שהוא מוסתר, יזכה להתחשבות 'מקלה' מצד גוגל מכיוון שהוא תורם לחוויית משתמש. יש לוודא שגרסת המובייל נסרקת על ידי גוגל. כמו כן יש לדאוג לאמת את הגרסה בסרץ' קונסול. אני חייב לציין בנקודה זו שהמעבר למובייל פירסט יעודכן על ידי גוגל בהודעה לקונסולת הניהול. מומלץ לבצע את ההתאמות בכל מקרה, גם אם לא קיבלתם עדיין את ההודעה הזו.

 

2. חסימה / שיפור של עמודי זבל

הסעיף הזה מתאים מאד לישום גם למי שאיננו מאד מנוסה או למי שמפעיל אתר מצומצם יחסית. מוטב שתתחילו לדאוג לחסימת עמודי זבל כבר בשלבים מוקדמים של האתר/ קריירה שלכם.

 

כאשר האתר שלנו מתחיל לגדול ונוספים לו עמודים ותוכן חדש בתדירות גבוהה, צצה לה בעיה חדשה שצריך להכיר.

בכל אתר יש לנו עמודים ותוכן בו השקענו זמן וכסף רב והוא אכן מייצר ערך לגולשים וגם עוזר לנו בקידום בגוגל. מה שחשוב לזכור הוא שגוגל לא רק נותן ניקוד על התוכן הטוב, אלא מוריד ניקוד על התוכן ה'רע' אצלנו באתר. עמודי זבל כוללים:

  • עמודי מוצרים דלים בתוכן
  • עמודי תגיות
  • עמודי דמו למיניהם (שאריות של תבניות למשל)
  • עמודים ישנים
  • עמודים בבניה
  • עמודים שנוצרים מקישורים שהם למעשה מסננים

כל אלו ועוד מהווים עמודים שמשדרים לגוגל שזהו אתר לא רציני מצד אחד ומבריחים גולשים מהצד השני.

יש 2 דרכים לטפל בעמודי זבל:

    • לשפר אותם – כלומר להתייחס אליכם כעמודים אמיתיים לכל דבר. להכניס בהם מלל ולבצע בהם אופטימיזציה של טייטלים ודיסקריפשנים.
    • לחסום אותם  – בכל אתר אפשר למצוא עמודי זבל שלא משרתים את גוגל וגם לא את הגולש – לדוגמא תגיות ריקות, עמודים עם תוכן דל מאד / משוכפל, ואחרים. עמודים כאלה עדיף לחסום לחלוטין לסריקה או למחוק ולהפנות את ה-URL שלהם לעמוד רלוונטי אתר באתר. פעולות אלה דורשות מיומנות ונסיון ב SEO ולכן לא כדאי לבצע זאת אם אין לכם את הידע הדרוש לכך.

 

3. שיפור מהירות האתר של עמודים פנימיים ולא רק דף הבית

מהירות טעינה היא אחד הגורמים הנפוצים לאתרים שאינם מקבלים את הדירוג הראוי להם. אחת הנקודות הקריטיות היא דאגה לשיפור מהירות הטעינה של הדפים הפנימיים ולא רק לדף הראשי. את המהירות של הדפים הפנימיים אנו משיגים בדרכים רבות בינהן:

      • אופטימיזציה לתמונות – ישנם כלים רבים שמאפשרים לנו לבצע אופטימיזציה רוחבית לתמונות כך שאלו יוצגו באיכות המקסימלית אבל לא בגרסה יותר מידי כבדה.
      • שימוש בCDN – בכדי לאפשר טעינה מהירה של עמודי האתר, גם במיקומים רחוקים, עשו שימוש בCDN. זה יאפשר למחשב של הגולש לקבל נתונים ללא צורך להתקשר עם השרת המרכזי וישפר פלאים את זמני התגובה.
      • זכרון מטמון – השתמשו בCACHING בכדי לאחסן אלמנטים מהאתר על מחזב הגולש. זו נקודה חשובה שתשפר מהירות לגולשים חוזרים באתר שלכם.

4. לבצע אופטימיזציה לכוונת המשתמש

בקצרה ממש, כי זה נושא רחב: נסו להבין מהי הכוונה העיקרית של הגולש. נהוג לחלק אותה לשלוש קטגוריות גדולות:

      • מידע – הגולש מבקש להתעדכן, מחפש פרטים וכו'
      • ניווט – הגולש מחפש כיצד להגיע אליכם פיסית או כיצד ליצור קשר
      • רכישה – הגולש רוצה… לרכוש!

הרעיון הוא לזהות לכל מילת מפתח או סט של מילים מהי כוונת הגולש ולייצר בשבילו דף שיתן לו את מה שהוא מחפש. זה בא לידי ביטוי בכל התוכן ובעיקר בקריאה שלכם לפעולה. אופטימיזציה של הכוונה על פני דפים רבים תתן לכם יתרון רציני בדירוג שלכם.

 

5. סכמה

אחד האתגרים של מנוע החיפוש הוא להבין מתוך תוכן נתון מהו סוג המידע המוצג ולהשוותו למידע ממקור אחר. באנגלית יש ביטוי יפה שאומר 'להשוות תפוחים לתפוחים' או משהו כזה.. מידע רב יכול להיות מקוטלג לפי הסוג שלו. לדוגמה:

      • שעות פעילות
      • המלצות
      • כתובת
      • מספר טלפון
      • כתובת דוא"ל
      • מספר טיסה
      • מחיר ב$
      • הרעיון בשימוש בסכמה הוא להעביר את אותם נתונים לפורמט שיקל על מנוע החיפוש את הזיהוי שלהם ככזה. ישנן מספר אפשרויות להכניס סכמות לאתר שלנו:
      • מיקרופורמטים – אלו תבניות HTML מובנות שבונות סכמות לתוך עמודים ומציגות אותם במבנה היררכי קבוע.
      • RDFA – זהו תיאור משאבים לפי תכונות. זהו מעין פרוטוקול של HTML5 שעוזר לנו לתייג מידע ולהציגו לפי הסוג שלו באופן רלוונטי לחיפוש.
      • תוספי WORDPRESS – …או שפשוט תוספים שניתן להפעיל בצורה פשוטה.

6. להשתמש יותר בוידאו

וידאו הפך לאחד הכלים החזקים ביותר לקידום אתרים אורגני וזאת מכמה סיבות:

      • הדבר הראשון הוא שגוגל מחשיב סרטונים (ברמה) כתוכן איכותי ומצ'פר עך כך בקידום האתר.
      • סרטונים מאפשרים יצירת קישור חיצוני מיוטיוב כמו גם יצירה של תוכן על ידי תיאור או כתוביות.
      • סרטונים משאירים את הגולשים בעמוד וזה יוצר אינדיקציה נפלאה לגוגל שהעמוד שלכם מתאים לחיפוש.
      • סרטונים הם פשוט דרך מעולה להציג ולהסביר כל מיני נושאים.
      • לרבים מהגולשים שאין סבלנות לקרא מאמר, יש כן סבלנות לצפות בסרטון.

7. לייצר תוכן ארוך ומעמיק יותר

גולש שהגיע אליכם לעמוד מסויים מצפה למצא שם תוכן שיענה על הסקרנות שלו ואף ירחיב וישלח אותו למקומות חדשים. ישנם כל מיני פרטי מידע שאנשים שונים מצפים לקבל כאשר הם מחפשים נושא מסויים. ככל שתעמיקו יותר את התוכן, תוכלו לקלוע ולענות לגולשים רבים יותר על מה שביקשו לדעת ולהשיג.
שימו לב שתוכן מעמיק איננו צריך להיות תוכן מעיק. אם אתם מרחיבים ומוסיפים עוד תוכן ועוד פרטים, תצטרכו לדאוג לארגון נכון שלו הן מבחינת הקשרים וטקסטים והן מבחינת גרפיקה ומיקום שלו.

 

8. לשפר את הכותרות באתר

הכותרות שלכם באתר הן מה שיהפוך בסופו של דבר לתצוגה בתוצאות החיפוש. כותרות טובות הן דבר שקצת מאתגר להשיג אבל בהחלט אפשרי. הן צריכות להכיל מילות חיפוש רלוונטיות מצד אחד, ומהצד השני להיות נכונות תחבירית וגם ליצור קריאות לפעולה.
כותרות טובות לכל אורך האתר שלכם ישפרו את אחוזי ההמרה וכך יעלו גם את הדירוג שלכם.

 

ניתן לקבל השראה לכותרות טובות ממודעות גוגל אדוורדס. אלו מודעות בהן נעשים מבחנים תדירים שיוצרים כותרות אופטימליות ולכן זהו מקור טוב להשראה.