מה זה גוגל שופינג ואיך הוא יכול להקפיץ את החנות שלכם קדימה?

עד עכשיו חנויות וירטואליות ואתרי מסחר אלקטרוני בישראל היו צריכים להתבסס על כמות מוגבלת של ערוצים כגון קידום אורגני, קידום ממומן או אתרי השוואת מחירים כדוגמת זאפ (שהוא השליט הבלתי מעורער בקטגוריה הזו).

 

לתלות הזו היו כמה מגבלות משמעותיות: התחרות הייתה קשה יחסית ולעיתים היה חסם כניסה מינימאלי שהיה צריך לעבור אותו על מנת שלחנות תהיה נוכחות כלשהיא ברשת לפני שבכלל יהיה ניתן למכור בה מוצרים. שנית כל, אפילו קידום של עמודים מובילים באתר לא מבטיח הצלחה בטווח הארוך מכיוון שמוצרים חדשים נכנסים כל הזמן לשוק ואחרים יוצאים ממנו.

 

בחודש אפריל 2018 זה הגיע גם לישראל – גוגל שופינג, שרות שכבר קיים בלא מעט מדינות בעולם, אבל אלינו הגיע באיחור לא אופנתי בכלל, אבל איך אומרים? מוטב מאוחר מאשר לעולם לא…

 

 

מודעות גוגל שופינג (Product Listing Ads) דומות במעט למודעות אדוורדס רגילות, אך הן מקבלות יתרון משמעותי על גבי תוצאות החיפוש הרגילות מאחר והמודעות כוללות גם את מחיר המוצר, התמונה שלו ולפעמים גם קריאה לפעולה או דירוג של הגולשים.

Google Shopping מודעות

מעבר ליכולת לראות מוצרים בחיפוש הרגיל של גוגל, ניתן גם לעבור לחיפוש הוריטיקלי של גוגל שופינג (בדומה לחיפוש תמונות או וידאו) ולראות רק מוצרים. חשוב להדגיש שגם כאן כל המוצרים הם למעשה ממומנים.

תוצאות גוגל שופינג

מאחורי הקלעים של מודעות גוגל שופינג

הפלטפורמה של גוגל שופינג מורכבת משני חלקים: מרכז הסוחרים של גוגל (Google Merchant Center) וממשק הפרסום של גוגל אדוורדס. באדוורדס מנהלים את הקמפיינים עצמם (באופן לא מפתיע…), ואילו במרכז הסוחרים מנהלים את אוסף המוצרים עצמם (הפיד). היתרון מבחינת החנות הוא שהמחיר מותאם באופן אוטומטי למדינת היעד של הגולש, כולל שינוים במיסוי. תכונה זו עשויה לקרוץ לחנויות המשרתות לקוחות ממספר גדול של מדינות.

 

חשוב להדגיש שבקמפיינים של גוגל שופינג לא בוחרים מילות מפתח באופן ישיר, וגוגל מציג את המודעה בהתאם לאתר, לפיד המוצרים וכמובן להצעות המחיר שהמוכר נותן לעומת המתחרים. לכן, המיקוד על סמך מילות מפתח מתבצע בהתאם לשמות ולתיאורים של המוצרים בתוך הפיד (יש לשים לב ששורת הכותרת של כל מוצר אינה יכולה להציג הצעת מחיר או מבצע). 

מהבחינה הזו, הצלחה בגוגל שופינג דורשת שילוב בין המיומנות הנדרשות בקידום אורגני ובין המיומנות הנדרשת לקידום קמפיינים ממומנים.

חיבור האתר עם גוגל שופינג תחת מרכז הסוחרים דורש הזנה ידנית של המוצרים או שימוש בתוסף חיצוני שמבצע את הסנכרון בין מאגר הנתונים של האתר לבין זה של גוגל.

 

יתרונות נוספים של הפלטפורמה

אחד היתרונות הגדולים בגוגל שופינג הוא היכולת להריץ מספר קמפיינים במקביל ולקבוע את העדיפות לכל קמפיין. כך למעשה הצעת המחיר הגבוהה ביותר תשתמש לפרסום המוצרים שהכי מעוניינים למכור והמוצרים הפחות אטרקטיביים (מבחינת המוכר) יקושרו להצעות המחיר הנמוכות יותר או להצעות שאינן גבוהות מספיק על מנת להציג את המוצרים בעדיפות הראשונה.

 

יתרון נוסף הוא שניתן לחבר את Google Analytics עם שופינג בקלות יחסית, וכך לדעת אילו מודעות היו הכי אפקטיביות מבחינת התמחור והאם הגולש ביצע רכישה מיד לאחר הלחיצה או שהוא החליט לחזור לאתר בשלב מאוחר יותר.

 

בדומה למודעות הקלאסיות של אדוורדס, קיימת אפשרות למקד את המודעות במבקרים חוזרים באמצעות שיווק מחדש (Remarketing). לדוגמה, כל מי שצפה בטלוויזיות של יצרן מסוים או בקטגוריה מסוימת של מוצרים. המיקוד יכול להיות גם מתוחכם יותר: לדוגמה – כל מי ששם את המוצר בעגלה, אך נטש אותה לאחר מכן. אם רוצים להרחיב את קהל היעד, ישנה גם אופציה לתת לגוגל להוסיף קהלים דומים על סמך הקהל שכבר בחרנו.

 

לסיכום: מודעות גוגל שופינג מנגישות את המידע לצרכן כבר בשלב החיפוש ומעניקות למפרסמים יתרון בולט בנראות על גבי המודעות האחרות והתוצאות האורגניות.