קייס סטאדי - פעילות SEO ו CRO לאתר e-commerce

הלקוח – אתר איקומרס בתחום תחרותי מאוד הפונה לפרטיים בישראל.

תחילת פעילות SEO – מרץ 2017

האתגרים העיקריים:

  • האתר פונה לקהל פרטי בתחום תחרותי ומתמודד מול מותגים חזקים ומוכרים שביססו את עצמם בתוצאות החיפוש של גוגל
  • האתר זכה לתנועת חיפוש גבוהה גם בתחילת הפרויקט אבל סבל מאחוזי המרה נמוכים מאוד, בעיקר במובייל
  • אתר גדול ודינמי – הרבה מוצרים שנוספים, משתנים ונמחקים בתדירות גבוהה

מה מצאנו?

  • היררכיה לא נכונה מבחינת SEO, ללא פוקוס. בנוסף, המבנה אינו ברור מספיק עבור המשתמשים.
  • מהירות טעינה גבוהה ברוב סוגי הדפים.
  • לא קיים דגש מבחינת SEO בהוספה והסרה של דפים (הפניות, אופטימיזציית On Page)
  • תוכן משוכפל
  • תגיות מטא חסרות או משוכפלות
  • מפת האתר – sitemap.xml  לא תקינה
  • קובץ robots.txt – לא קיים
  • עמודים "רגישים" המכילים פרטים אישיים, פתוחים לסריקה
  • תהליך רכישה מסורבל
  • מודול סינון בקטגוריות אינו ברור מספיק
  • תאימות למובייל לא מושלמת
    • הטמעת Tracking/מעקב e-commerce ויעדים לקוי
קייס סטאדי - פעילות SEO ו CRO לאתר e-commerce

מה עשינו?

אופטימיזציה מלאה לאתר
בשלב ראשון ביצענו בחינה מעמיקה וראינו מה לא בסדר, מה צריך ואפשר לשנות ולשפר, בנינו תוכנית פעולה לעבודה על האתר לפי חלוקה ברורה לדחיפות ועדיפות של כל בעיה והתחלנו בעבודה.

 

התחלנו בשיפור ודיוק ההיררכיה באתר. הרכבנו את משקפי ה-SEO ואז החלפנו גם למשקפי המשתמש וכך בנינו היררכיה נכונה מבחינה מקצועית ובנוסף נוחה לשימוש הגולש.

 

משם עברנו לנקודות הטכניות וביצענו הגדרות של "מאחורי הקלעים" כמו התאמת הגדרות של קבצים לסריקת גוגל – robots.txt, sitemap.xml, נתונים מובנים ועוד.

 

מכאן עברנו להתעמק בשיפור חוויית המשתמש, זה נושא אליו אנחנו ממשיכים להקדיש תשומת לב גם בימים אלה פשוט כי תמיד יש מה לשפר ואנחנו שואפים שהגולשים יקבלו את החוויה הטובה ביותר שאפשר בכל זמן נתון, בכל מכשיר.

 

ניקוי אורוות
בשלב שני, לאחר ששינינו ושיפצנו, הוספנו ועיצבנו, ראינו שאחת הבעיות הגדולות היא עומס יתר של עמודים ותכנים "לא חשובים" או לא הכי רלוונטיים. לא פחות חשוב מהמלצות על מה שכדאי להוסיף לאתר, צריך לדעת מה כדאי להסיר.

אז התחלנו בדברים לא תקינים והסרנו עמודים משוכפלים, ביצענו הפניות 301 כמובן לכל עמוד כזה כמו גם לכל עמוד שגיאה 404 שזיהינו בעזרת search console.

 

משם עברנו לטפל בהגדרות של תגיות מטא (title & description) לא תקינות, חסרות או משוכפלות.
לאחר שסיימנו עם תקלות, עברנו לשיפוצים – כלומר, שיפור של הקיים. בין אם זה שיפור ההנעה לפעולה והתיאורים השיווקיים של תגיות המטא, בין אם שיפור התכנים בבלוג ועד לשיפור כל אלה בעמוד החשוב ביותר באתר – תבנית עמוד מוצר.

 

שיפור תהליך עגלת הקניות והרכישה 
אחרי שטיפלנו בתקלות וסידרנו את מה שלא תקין באתר, עברנו לעסוק בחלק הכיפי.
אחד הדגשים המרכזיים שהיוו את נקודת השיפור הגדולה באתר, לדעתנו, הוא העבודה והמחשבה הרבה שהשקענו בשיפור תהליך הרכישה באתר. בעזרת ניתוח מעמיק ומעקב אחר התנהגות הגולשים בשלבי הרכישה השונים, הצלחנו להפוך את התהליך לאינטואיטיבי עם funnel ברור וקליל יותר לגולש.

 

התמקדנו בהצגת ההנעה לפעולה "ישר לפרצוף" של הגולש. נושאים כמו מבצעים, מחיר בולט יותר, אפשרויות רכישה מיידית ועוד.
משם המשכנו לעגלת הקניות וניסינו להפוך את התהליך לקצר ככל האפשר אך שלא יחסיר שום פרט חשוב.

 

התוצאות

האמת, את התוצאות אפשר היה לראות כבר תוך כדי העבודה. חלק מהתוצאות השתפרו כבר בזמן העבודה על האופטימיזציה הראשונית, חלק לקחו את הזמן והגיעו בהמשך.
מה שחשוב – ראינו גרף עליה לאורך הדרך והיום אנחנו במקום טוב משמעותית מכל הבחינות. 

 

 

עליה של 53% בתנועה האורגנית (בהשוואה לתחילת הפעילות)

עליה של 53% בתנועה האורגנית
עליה בתנועה האורגנית לאורך זמן

עליה של 293% במחזור המכירות באתר (לאחר שנה של עבודה)

עליה של 293% במחזור המכירות באתר (לאחר שנה של עבודה)

חשוב לנו לציין שממש לא עצרנו כאן… כמו שרשמנו בהתחלה, מדובר בתחום תחרותי ועדיין לא כבשנו את פסגת תוצאות החיפוש בכל הקטגוריות שהגדרנו יש עוד הרבה עבודת SEO לפנינו…

גם בגזרת ה CRO יש עוד מה לעשות, אנו מחכים לכמה טסטים שיסתיימו ובעקבותיהם ניכנס לסבב נוסף של שיפורים ותוספות, נעדכן…