גוגל שופינג בתוצאות האורגניות

השבוע ביצעה גוגל את אחד המהלכים המשמעותיים ביותר בשנים האחרונות ואפשרה גם לרשומות אורגניות להופיע תחת גוגל שופינג.

המהלך מגיע בשיאו של משבר הקורונה העולמי כשיותר ויותר חנויות ועסקים עוברים למכור דרך האינטרנט או מגבירים את מכירות האונליין שלהם. לא כל העסקים האלו יכולים להרשות לעצמם להשקיע בפרסום ממומן, אך חלקם מוכרים מוצרים הכרחיים כגון צעצועים, בגדים ומוצרים לבית.

 

אף על פי העיתוי הלא מקרי, העדכון הזה מסמן למעשה שינוי גישה עמוק יותר ולמעשה יהפוך לקבוע. נראה כי גוגל חייבת למצוא דרכים חדשות להילחם באמאזון, שם כל אחד יכול לפתוח חנות באופן אורגני על בסיס תשלום עמלות לאמאזון על מכירת מוצרים (אם כי גם שם עדיין יש אפשרות לקידום בתשלום).

היכן יופיעו תוצאות השופינג האורגניות?

מבחינת המראה, יש לשים לב שהתוצאות האורגניות האלו יופיעו רק תחת הטאב של "גוגל שופינג" (קניות) שעל פי גוגל נערכים כמו כמה מאות מילוני חיפושים ביום, בעוד רשימות המוצרים בחיפוש הרגיל ימשיכו להיות מורכבות ממודעות בלבד. עם זאת, לגוגל יש חלק חדש בתוצאות החיפוש במובייל בשם "מוצרים פופולאריים" שהופיע כבר בתחילת ינואר בארה"ב והודו. המוצרים הפופולאריים כוללים רק תוצאות אורגניות.

נכון להיום גם השינוי הנוכחי מוגבל ופעיל בארה"ב בלבד, אך גוגל מתכוונת להחיל אותו באופן גלובאלי בהקדם האפשרי.

גוגל שופינג בתוצאות האורגניות

איך מעלים את המוצרים?

את המוצרים מעלים דרך המרצ'נט סנטר, ולכן עדיף לחבר את האתר שלכם, כולל כל המוצרים והמלאי שלהם למערכת של גוגל. זה יחסוך לכם את הצורך לעדכן אותם ידנית.

 

איחוד כוחות

בימים רגילים זה כנראה לא היה קורה, אבל במסגרת השינוי החדש גוגל תאפשר לסוחרים לקשר אל המרצ'נט סנטר לחשבון ה-PayPal שלהם כדי לשלוף מידע בצורה מהירה יותר. כזכור, לגוגל יש מערכת תשלומים משלה בשם Google Pay, אך נכון להיום אין לה פלח שוק משמעותי.

מלבד זאת, גוגל גם תאפשר אינטגרציה עם הפלטפורמות הפופולאריות Shopify ו-WooCommerce שדרכן יהיה אפשר לנהל את המוצרים.