איזה שיטות רימרקטינג קיימות ואיך להשתמש בהן?
אפשרויות הפרסום בגוגל מגוונות ונחלקות לחמש אפשרויות – רשת החיפוש, רשת המדיה, יוטיוב, קמפיין שופינג וקמפיין להתקנת אפליקציות. כמו בפלטפורמות אחרות, גוגל מאפשרת לכם לבחור בקהל רימרקטינג. קהל זה הוא קהל שכבר ביצע בעבר פעולה מסוימת עם האתר שלכם / נכסים דיגיטלים אחרים שלכם, דבר שמבדיל אותו מלקוחות פונטציאליים אחרים מאחר והם לקוחות שכבר מכירים אתכם ואת המוצר.
ישנם כמה סוגי רימרקטינג שונים בגוגל שאתם צריכים להכיר, ובמאמר אנחנו נסקור את הסוגים השונים.
יתרונות קהלי רימרקטינג
רימרקטינג היא דרך טרגוט בה אתם בוחרים קהל שכבר גילה עניין במוצרים או בשירותים שלכם על ידי ביקור באתר שלכם. מכיוון שאתם מציגים מודעות בהתאמה אישית גבוהה לאנשים שביקרו בעבר באתר שלכם, סביר יותר שהם ילחצו על המודעות שלכם, מה שהופך את כל מסע הפרסום שלכם לחסכוני וממוקד הרבה יותר.
כדי שתוכלו להפעיל קמפיין שמבוסס על קהל מסוג זה, תצטרכו להתקין פיקסל רימרקטינג באתר שלכם שמוסיף אוטומטית קובץ cookie בדפדפן של המבקרים שלכם. לאחר שעשיתם זאת, רשת הפרסום יכולה לזהות את קובץ ה- cookie בזמן שהמבקרים נמצאים באתרי השותפים שלהם (אתרים המאפשרים חיפוש של גוגל בתוך האתר שלהם), כך שתוכלו להציג מודעה מותאמת אישית שיצרתם בדיוק עבורם.
ישנם מספר יתרונות בולטים של קהלי רימרקטינג שיעזרו לכם לעמוד במטרות הקמפיין שלכם. ראשית, קהלי רימרקטינג עוזרים לפרסם במקרים ספציפיים. לדוגמה, אפשר ליצור רשימת רימרקטינג שמטרגטת רק אנשים שהוסיפו פריטים מסוימים לעגלת הקניות אבל לא השלימו את העסקה.
סוגי הרימרקטינג בגוגל
1. רימרקטינג מבוסס על גולשים באתר – גוגל אדס מאפשרת להציג מודעות למבקרים שכבר גלשו בעבר באתר שלכם. אפשר לעשות זאת בכמה דרכים שונות:
-
- הטמעת פיקסל של גוגל אדס
איך עושים זאת?
נכנסים לתפריט כלים והגדרות, ולוחצים על Audience Manager
לאחר מכן, ייפתח תפריט בצד שמאל / ימין. נלחץ על Audience Sources.
בשביל לראות מהו קוד הרימרקטינג (הפיקסל) של גוגל אדס שלכם, לחצו על Details.
גללו למטה, לחצו על Tag Setup ותוכלו לראות את הקוד. תוכלו להטמיע את הקוד באתר או דרך תג מנג'ר.
אם תקליקו בצד ימין על התקנה באמצעות תג מנג'ר, תקבלו את התג המזהה שלכם (Conversion ID). העתיקו אותו.
כעת, יש בידיכם את קוד הרימרקטינג. אותו ניתן להטמיע עצמאי או בעזרת תג מנגר
בתג מנגר עליכם להיכנס לחשבון התג מנג'ר שלכם, וללחוץ מצד שמאל על Tags.
מיד לאחר מכן לחצו על New.
כעת, בחרו באפשרות Google Ads Remarketing
הדביקו את קוד הרימרקטינג שהעתקתם קודם.
זהו זה, כעת קוד הרימרקטינג מוטמע.
2. רימרקטינג מבוסס על ייצוא קהלים מגוגל אנליטיקס ופילוח לפי סגמנטציות שונות – גוגל אנליטיקס עוקב אחר ההתנהלות של הגולש באתר שלכם באמצעות קוד המעקב של אנליטיקס ולכן יש לו ידע רב לגבי התנהגות הגולשים. תוכלו לייצא קהלים ספציפיים מאוד שראיתם בגוגל אנליטיקס, לפי הסגמנטציות השונות שניתן לבצע בו. כך למשל, תוכלו לטרגט באופן ספציפי את כל האנשים שביקרו מספר מסוים של פעמים באתר אולם נטשו את עגלת הקניות ולא ביצעו רכישה בסופו של דבר.
- על בסיס דף המוצר בו הגולש ביקר
- על בסיס עמוד מסוים שמוגדר כחלק מתהליך הרכישה
- על בסיס אי-ביקור בדף מסוים
- זמן באתר
- מספר העמודים שהגולש ביקר בהם
3. רימרקטינג דינמי – אתם יכולים להציג מודעות למבקרים שהיו בעבר באתר שלכם, המבוססות על כל המוצרים והשירותים שהם צפו בהם בזמן שביקרו באתר. כך תוכלו ליצור קשר קרוב יותר ולהתאים באופן אישי את המודעה לגולש.
4. רשימות רימרקטינג למודעות שמיועדות לרשת החיפוש – תכונה זו של גוגל אדס מכונה גם RLSA. היא מאפשרת לכם לבצע התאמה של קמפיינים לרשת החיפוש לאנשים שכבר ביקרו באתר שלכם, ולהתאים את הצעות המחיר ואת המודעות לאותם מבקרים, כך שהמודעות יוצגו להם כשהם מחפשים ב-Google ובאתרים של שותפי חיפוש.
טיפ: מומלץ לבנות בניית קמפיין חיפוש לביטוי גנרי יותר עבור גולשים שביקרו באתר – כדי לא לשלם על מילה שעולה הרבה כסף, אפשר בקמפיין רימרקטינג לחיפוש לטרגט אנשים על בסיס מילה גנרית יותר, שעולה פחות, אך לא תמיד רלוונטית. אותם אנשים כבר מכירים את האתר שלכם ולכן הסיכוי שיקליקו על מודעה עם ביטוי גנרי – גבוהה יותר.
5. רימרקטינג ליוטיוב – גוגל תאפשר לך להציג מודעות לאנשים שקיימו אינטראקציה עם ערוץ YouTube שלך או סרטונים אחרים. אתם יכולים להציג להם מודעות ב- YouTube או דרך סרטונים ואתרים ברשת המדיה.
אלו סוגי קהלי הרימרקטינג שאתם יכולים לבנות על בסיס יוטיוב –
- צפה בסרטון ספציפי בערוץ
- צפה בסרטון כלשהו מהערוץ
- צפה בסרטון פרסומות מהערוץ
- צפה בסרטון פרסומת מסוים בערוץ
- נרשם לערוץ
- היה בערוץ
- עשה לייק לאחד מהסרטונים בערוץ
- הוסיף סרטון מהערוץ לרשימת השמעה
- הגיב לסרטון בערוץ
- שיתף סרטון מהערוץ
- רימרקטינג לרשימות אימייל – יש לכם רשימות מיילים של לקוחות שנרשמו לניוזלטר שלכם? הורידו מדריך שכתבתם? תוכלו להשתמש ברשימות המיילים שלהם על מנת להציג מודעות עבורם באופן ספציפי, אם הן מחוברות לחיפוש Google, Gmail או YouTube. מומלץ להעלות כמה שיותר רשימות לפי פילוחים שיש לכם, כמו לקוחות קיימים / לקוחות עבר / מתעניינים וכו'.
לאחר שבחרתם את האסטרטגיה המתאימה ביותר עבור הקמפיין שלכם, ישנן מספר דרכים בהן ניתן לשפר את הקמפיין ולהפוך אותו למדויק יותר.
טיפים לביצוע רימרקטינג
- הגבלת התדירות של המודעות
הכוונה היא שתוכלו להגביל את מספר הפעמים שהמודעות שלכם מופיעות בפני אותו אדם ברשת המדיה. בחירת תקרת התדירות האופטימלית מבטיחה שלא תבזבזו את תקציב הפרסום על ידי טרגוט אנשים שלא רוצים להיות לקוחות שלכם. זה גם מבטיח שהמודעות שלכם לא יעצבנו את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם על ידי היחשפות למודעות לעיתים קרובות מדי.
- אסטרטגיית ביד מותאמת עבור קהל רימרקטינג
כל גולש שנכנס לאתר שלכם יכול להיחשב כקהל רימרקטינג, אבל מומלץ מאוד להציע ביד גבוה עבור אלו שביקרו בדפים ספציפיים אצלך באתר (כמו דף רכישה לדוגמא) ולהציע מחיר נמוך עבור מבקרים אחרים (כאלו שביקרו רק בדף הבית). זאת בשל העובדה שהסבירות שאנשים שביקרו בדפים ספציפיים (בהתאם להחלטתכם) עשויים להפוך ללקוחות משלמים היא גבוהה יותר.
סיכום
קהל רימרקטינג הוא ללא ספק קהל מדויק וזוהי דרך מעולה להגיע למטרות שהצבתם בקמפיין. אנשים שמכירים את המותג שלכם הם הקהל הכי טוב שלכם מאחר והם נחשפו אליכם בעבר ויודעים למה לצפות מכם. האינטראקציה איתם קלה יותר בגלל שאתם יכולים להתאים להם בדיוק את מה שאפילו הם לא ידעו שהם מחפשים.
על הכותב
אור פיאלקוב, בן 37, מייסד ומנכ”ל חברת פיאלקוב דיגיטל, חברה המתמחה בפרסום ממומן בגוגל ומגוון ערוצים נוספים. מומחה בשיווק דיגיטלי, מעביר סדנאות והרצאות בנושא שיווק בעזרת כלים מתקדמים לחברות וליחידים.
הבעלים של EasyCloud – אחסון אתרי וורדפרס, שרתי VPS, חברה שמנגישה את עולם אחסון האתרים בענן בעזרת Cloudways לכל אחד. דרך חברות אחסון הענן הגדולות בעולם עם ממשק נוח, אבטחת אתרים מקסימלית ומחיר מעולה.