כמה עצות "עשה ואל תעשה" בדפי נחיתה
החלטתם להקים קמפיין ממומן – עשיתם מחקר, הגדרתם תקציב, בניתם דף נחיתה ויצאתם לדרך. אבל, למרות התנועה הממוקדת, דף הנחיתה לא מצליח לייצר לכם מספיק לידים. ככל הנראה גם בדף הנחיתה שלכם נפלו חלק מהטעויות הנפוצות ביותר. רוצים לדעת מה עשיתם לא נכון? כמה סיבות אפשריות במדריך שלהלן.
קצת רקע – מהו דף נחיתה?
דף הנחיתה הוא המקום שאליו מגיע, או "נוחת" הגולש כחלק מפעילות ממומנת (גוגל, פייסבוק או מדיה אחרת) ובו הוא פוגש לראשונה במוצר או בשירות אותו אתם מנסים לשווק. אבל, ישנם לא מעט מקרים בהם הקמפיין מפיק תוצאות מרשימות במיוחד בגזרת ה-CTR וה-CPC, אבל, למרות זאת, הלידים פשוט מסרבים להגיע ואתם עומדים חסרי אונים מול תקציב שנאכל ללא תוצאות.
במצב שכזה, המקור לבעיה יכול לנבוע מטירגוט לא רלוונטי, שגורם לקמפיין להניע אל דף הנחיתה שלכם קהל לא ממוקד מספיק שלא יבצע המרות בדף הנחיתה. קרוב לוודאי שבמהלך בניית דף הנחיתה שלכם – ביצעתם כמה וכמה טעויות נפוצות שהפכו את הדף לפחות ממיר.
כל הכלים לקידום אתרים ולעיצוב דפי נחיתה לא יעזרו לכם עם דפים שלא ממירים – בתחום השיווק צריך גם להפעיל את הראש ולא מעט יצירתיות.
אז מה כבר יכול להשתבש?
כאשר אנחנו מדברים על דפי נחיתה, חשוב לזכור תמיד שהגולש שלכם אינו שבוי וקרוב לוודאי שהוא זוכה להצעות מקבילות מהמתחרים שלכם ויחליט להשאיר את פרטי ההתקשרות שלו רק בעמוד שיענה על כל דרישותיו וייתן לו את תחושת הביטחון המספקת.
כדי לעשות קצת סדר בבלגן נתמקד ב-8 טעויות נפוצות שמופיעות בדפי נחיתה ברחבי הרשת, נסביר כיצד הן משפיעות על הגולשים שלכם ומה הדרך הנכונה לטפל בטעות.
1.מה אני צריך לעשות כאן?
הבעיה הראשונה והנפוצה ביותר היא שאין בדף הנחיתה הנעה ברורה לפעולה שקוראת לגולש לבצע המרה. בין שמדובר בהשארת פרטים, הורדת קובץ או כל פעולה אחרת, כאשר לא מופיעה קריאה ישירה לביצוע פעולה בדף הגולש מתחיל "לשוטט" בדף, לאבד את הפוקוס, דרך המוביל לכך שהגולש מחליט לנטוש את דף הנחיתה מבלי לבצע את הפעולה שלשמה הגיעה לדף.
הקפידו לספק לגולש הכוונה אחת ממוקדמת מאד לביצוע הפעולה כמו לדוגמה "חייגו עכשיו!" ,"מלא את הטופס לקבלת ההטבה!" ,"השאר פרטים!" ודאגו למקד אותה מיד מתחת לפתרון שדף הנחיתה שלכם מספק. אם דף הנחיתה שלכם ארוך – חזרו על אותה קריאה לפעולה ואל תבלבלו את הגולש.
2. איך אתם נראים?
למרות שבפועל מה שאמור למכור את המוצר שלכם הוא הקופירייטינג שתשלבו בדף וכמובן היתרונות שתציגו עבור המוצר או השירות, גם לעיצוב ישנה חשיבות מכרעת בשיפור אחוזי ההמרה. עיצוב הדף עצמו משמש כמעטפת לתוכן ועיצוב מרושל ולא מקצועי פשוט יגרום למוצר שלכם להראות זול ולא איכותי בעיני הגולש מה שיוביל לפיתוח התפיסה של מוצר שכדאי לוותר עליו.
הקפידו לבנות עיצוב משכנע ומקצועי לדף הנחיתה שלכם, אשר יתמוך בקופי שבו בחרתם וידבר באותה שפה עיצובית עם המודעות שלכם ויותאם לעולם התוכן של הקהל הרלוונטי גם אם מדובר בהשקעה כספית שתבוא על חשבון התקציב בקמפיין.
זכרו שהקטנת התקציב והגדלת כמות ההמרות בדף היא מצב שתוכלו לקבל לעומת מצב שבו תנצלו את כל התקציב על הקמפיין ותובילו את הגולשים לדף נחיתה מרושל שלא יוביל להמרות.
3. יותר מידי בחירות – חוסר פוקוס
נכון, אתם רוצים לתת לגולשים שלכם אפשרות לבחור כמה שיותר ולתת להם את ההרגשה שהם בעלי השליטה בעת רכישת המוצר. אבל בחירה מרובה מידי בדף הנחיתה שלכם עלולה גם לבלבל את הגולש או לא להתאים לכל הקהלים שאתם שולחים לעמוד ובכך להוביל את העמוד שלכם לאחוזי המרה נמוכים במיוחד גם אם כל שאר הפרמטרים בדף בוצעו "לפי הספר".
הקפידו לספק בחירה מועטה לגולש ודאגו להוביל אותו במשפך ההמרה שלכם בצורה ברורה בין השלבים השונים החל מהצגת המוצר, הצגת היתרונות, המחיר ואפשרות הרכישה. אם אתם מעוניינים לשווק כמה דגמים בעלי יתרונות שונים – שקלו לבנות כמה דפי נחיתה שונים ואפילו כמה קמפיינים שונים כאשר כל אחד מהקמפיינים יטורגט לקהל אחר ויוביל את הגולשים לדף נחיתה המותאם במיוחד בשבילו.
לדף נחיתה צריכה להיות מטרה אחת ויחידה – בין אם זה להשאיר פרטים, להוריד משהו, להתקשר או כל פעולה אחרת – אבל פעולה אחת ויחידה! ככל שתהיו ממוקדים יותר וברורים יותר – כך ישתפרו סיכויי ההמרה.
4. עדויות חברתיות
הגולשים שלכם לא אוהבים להיות שפני ניסיון והם רוצים לדעת שאנשים כבר רכשו את המוצר או השירות שלכם, התנסו ולא התאכזבו. רבים נוטים לוותר על שלב ההוכחות בדף הנחיתה ומתמקדים ביתרונות המוצר – מצב שגורם לעיתים לסיטואציה שבה הגולש אינו מקבל "הוכחה" לאמינות המוצר שלכם ואינו יכול להרגיש שהוא מצטרף לקבוצה של לקוחות מרוצים.
הקפידו לשלב בדף הנחיתה שלכם עדויות חברתיות אמתיות ככל שניתן – בין שמדובר בשמות ותמונות של לקוחות מרוצים (לאחר קבלת אישור מפורש כמובן) ובין שמדובר בציטוט ללא פרטי הלקוח. נקודה זו תתמוך בתחושת הביטחון של הלקוח הפוטנציאלי ותקרב אותו לביצוע ההמרה.
5. Too much information
כל אחד מהמשווקים היה שמח לקבל כמה שיותר פרטים על הלקוח – שם, טלפון, מייל, גיל, אישור לקבלת תוכן פרסומי, מקום מגורים ומה לא. אבל, במבחן המציאות, כל סעיף נוסף שהגולש יתבקש למלא בדף הנחיתה שלכם כדי לבצע המרה מהווה מכשול. גולשים רבים מתייאשים בדרך ואחרים אף מרגישים שחוקרים אותם כדי לקבל מעט פרטים נוספים על המוצר או כדי לבצע רכישה.
הקפידו לצמצם למינימום את הפעולות הנדרשות מהגולש לבצע בהליך ההמרה שלכם גם אם משמעות הדבר בפועל היא שתקבלו רק שם וטלפון. זכרו כי אלו פרטי ההתקשרות עם הלקוח הפוטנציאלי שלכם ואת שאר הפרטים תוכלו לדלות במהלך השיחה הראשונית – אל תקשו על הגולשים שלכם כבר בדף הנחיתה.
6. ארוך יותר – טוב יותר ?
האם דף נחיתה ארוך יותר הוא בהכרח טוב יותר? הרי אתם מספקים יותר אינפורמציה לגולש ויש לכם "יותר זמן" לשכנע אותו לרכוש את המוצר שלכם. כאן חשוב להתייחס ל-2 מצבים, שכן גולשים עלולים להתעייף מדף נחיתה ארוך ולנטוש אותו ובמקרים אחרים דפי נחיתה קצרים מידי אינם מספקים מספיק מידע שנחוץ כדי להמיר את הגולשים להמרה.
כדי לגעת בסוגיה חשוב שנתייחס לכל אחד מהמצבים בנפרד – אם כמות הלידים בדף הנחיתה קטנה מידי, קרוב לוודאי שאתם צריכים לקצר את דף הנחיתה, פשוט משום שהגולשים אינם קוראים את המלל, מתייאשים באמצע ונוטשים אתכם. לעומת זאת, אם כמות הלידים שמגיעה מספקת – אך הלידים אינם איכותיים מספיק – האריכו את דף הנחיתה וספקו מידע נוסף לגולשים.
דף נחיתה ארוך משמש הליך סינון ממשי ללידים לא רלוונטיים, אבל עשוי את כמות הלידים הכללית שתקבלי מהעמוד ובפועל מוריד את אחוז ההמרה שלו.
במבחן המציאות – אין פה תשובה אחת נכונה ואין שחור או לבן. מילת המפתח בדפי נחיתה היא לעשות כמו שיותר A/B טסטים, כי מה שעובד עבור מוצר או שירות X ועובר קהל Y לא בהכרח יעבוד עבור מוצר, שירות או קהל אחר.
עקב ריבוי המשתנים שמשחק פה התפקיד, הדרך הטובה ביותר לשפר המרות היא "להרגיש" את הקהל שלכם, ולחתור לשיפור מתמיד.
7. איך זה נראה בסלולר ?
כיום, רוב תנועת הגולשים באינטרנט מתבצעת ממכשירים סלולריים. אבל, למרות עובדה זו – רבים מדפי הנחיתה פשוט אינם מותאמים לתצוגה סלולרית בשל רצון לחסוך בעלויות מצד המשווקים או בעלי העסקים. נסו להיזכר בתחושה שלכם – בפעם האחרונה שלחצתם על מודעה מעניינת בגוגל או פייסבוק בעת גלישה מהסלולר וגיליתם שדף הנחיתה מוצג בתצוגת דסקטופ מרגיזה.
הקפידו שלוודא שדף הנחיתה שלכם מותאם למובייל בצורה הטובה ביותר והקפידו לבצע בדיקות מכמה טלפונים במקביל כדי לראות שהמסר עובר בצורה הטובה ביותר. למרות התצוגה הקטנה, התאמות מקדימות של מבנה הטקסט והעיצוב יאפשרו לכם להפיק תוצאות טובות יותר בגזרת המובייל ולהגדיל את כמות ההמרות באופן כללי.
8. למה דווקא אתם?
אחרי שדנו בכל סוגיות העיצוב והבניה של דף הנחיתה עצמו חשוב שנתמקד לרגע ביחסים שבין המוצר שלכם והגולש. מדוע שיבחר דווקא בכם? האם אתם שונים מהמתחרים? האם אתם טובים יותר? כל אלו שאלות שירוצו במוחו של הגולש כאשר יפגוש בדף הנחיתה שלכם ואתם צריכים לספק מענה עליהם בדף הנחיתה עצמו.
הקפידו להציג את היתרונות של המוצר שלכם וליצור בידול מהמתחרים שפועלים גם הם בהליך ממומן ולעיתים אפילו מפרסמים לאותו קהל או על אותן מילות מפתח. בלא מעט מקרים, גולשים רבים יבדקו כמה עמודים לפני שיבצעו המרה – הקדימו אותם ותנו להם את כל התשובות לכל השאלות עוד לפני שחשבו עליהן ואחוז ההמרה יעלה פלאים.
זכרו תמיד – למרות שדף הנחיתה הוא בסך הכל דף אינטרנט רגיל למדי הכולל מלל ותמונות, הוא המשוכה האחרונה שפוגש הגולש לפני שיסכים להעביר לכם את פרטי ההתקשרות שלו והיא הנקודה שבה יחליט האם אתם טובים יותר מהמתחרים, האם אתם נראים מקצועיים מספיק והאם הוא מעוניין להצטרף למשפחת הלקוחות המרוצים שלכם.