האורך דווקא כן קובע! האורך האידיאלי לתוכן באתר, בלוג, ציוצים וכל השאר...

אורך התוכן הטקסטואלי לאתרים הוא אחד הפרמטרים המכריעים למשיכת גולשים אשר צמאים לקבל מידע אודות מוצרים ושירותים שונים, בנוסף לחיפוש מידע על נושאים מגוונים. כדי להציג את המידע הרלוונטי בצורה הכי עניינית ועל מנת ליצור הנעה לפעולה, עלינו לייצר תוכן איכותי ומקורי עם שימת דגש על אורך התוכן.

ישנם כללי אצבע ולא פעם מתבצע מחקר אודות שפת המותג והשיח שמתקיים אודותיו ברשתות החברתיות. על מנת לזהות מה הגולשים מחפשים לקרוא ובאיזה מילים הכי מומלץ להשתמש. יש קווים מנחים שמתווים לנו את הדרך בצורה הכי נכונה לכתיבת תוכן בכל אחת מהפלטפורמות.  

להלן הנחיות עבור עשרה סוגי תוכן והאורך האידיאלי לכתיבה:

 

אורך מאמר  אידיאלי עבור SEO:

מחקרים מראים שהאדם הממוצע מתעייף מקריאת מאמר או בלוג תוך 7 דקות מקסימום. עוד נמצא כי הקורא הממוצע, קורא בין 200 ל- 250 מילים בדקה. בחישוב פשוט יוצא שהאורך האידיאלי לכתבה בבלוג נע ב 1400-1750 מילים. כמובן שישנם גרפים, תמונות ומדיה שניתן ואף מומלץ להכניס למאמר על מנת לשדרג אותו ולשפר את ריכוז הגולש. סיבה נוספת לחשיבות אורך התוכן היא כמות השיתופים לעמוד הכתבה. ממחקר שנעשה ב MOZ התברר כי מתוך 3800 בלוגים שהם כתבו, מרב השיתופים לכתבות בבלוג היו לכתבות הארוכות. תוכן ארוך מצליח למשוך יותר אנשים לשתף יותר את הכתבה.  סיבה אחרונה ולא פחות חשובה היא כמובן גוגל, בטקסט ארוך יותר מידע תומך שיעלה את רלוונטיות הדף לביטוי החיפוש ויספק יותר תשובות על שאילתת החיפוש.

 

אורך אידיאלי לשורת הנושא בדוא”ל:

שורת הנושא בדואר האלקטרוני היא אחד ההיבטים החשובים בקידום מכירות באמצעות ניוזלטרים.  התוכן של שורת הנושא, כמו כן אורכו של התוכן, הוא גורם עיקרי שיקבע האם המשתמש יפתח את הדואר או ימחק אותו מבלי לקרוא. באופן די מפתיע לאורך שורת הדוא”ל אין השפעה גדולה ואקוטית על שיעורי פתיחת המייל והקליקים. שורות נושא קצרות יותר משיגות שיעורי פתיחה גבוהים במקצת משורת נושא ארוכה.

למרות זאת, ההמלצה היא להיצמד לשורת נושא קצרה ועניינית. במיוחד כי את מרב פתיחת המיילים אנחנו מבצעים דרך הנייד ורוב שורות הנושא הארוכות נקטעות לאחר 5-6 מילים.  שורה תחתונה ואידיאלית מסתכמת ב 50 תווים או פחות.

 

אורך שורה בתוך עמוד:

זה לחלוטין בגלל ביולוגיה של העין האנושית – על פי מדריך לבניית אתרים, שדה הראייה לקוראים הוא רק כמה סנטימטרים. במידה ושורת הטקסט ארוכה מדי, הקורא ישתמש ביותר שרירים בעיניים ובצוואר, שכן זה לוקח יותר זמן לעבור עם העין על פני שורת טקסט ארוכה. הלוך ושוב, הלוך ושוב.

קוראים נוטים לקרוא מימין לשמאל ובאלכסון, כלומר: לרוב לא מסיימים לקרוא עד סוף השורה. פסיכולוגים רבים טוענים שזאת השפעה של הפרעת קשב וריכוז, העדר סבלנות והעדר הבנת הנקרא. האורך האידיאלי לשורת טקסט הוא 12 מילים.

 

אורך פסקה:

מרבית הגולשים הם כמו סורקים. הם נכנסים לאתר ומתחילים לסרוק את התוכן. מבקרים רבים מעדיפים לסרוק את הדף למטה, מביטים מבט חטוף בכותרות ובכותרות המשנה ואז במידה ומשהו “תפס” את עיניהם ואת האינטרס שלהם, הם צוללים עמוק יותר אל תוך הסעיפים. שורה תחתונה, אל תכתבו טקסטים באורך הגלות. תשברו את הפסקאות, תצרו חללים בתוך הדף בעזרת שימוש מושכל וקריאטיבי של תמונות וסרטונים. האורך האידיאלי לפסקאות הוא בין 3-4 שורות מקסימום.

 

אורך אידיאלי לסרטון ביו-טיוב.

קטעי וידאו ב YouTube מאוד פופולאריים,  אך קטעי הווידאו הפופולאריים ביותר הם דווקא הקטעים הקצרים. מפתיע? חוקרי גוגל ניתחו את אורכם של 50 מהסרטונים הכי טובים ביוטיוב. נמצא כי הממוצע של הסרטונים הוא 2 דקות ו-54 שניות. הצוות של גוגל ביוטיוב אישר שזה אכן הזמן האידיאלי לסרטון. למה קטעי וידאו קצרים פופולאריים ב- YouTube? כיוון שהוא מנוע החיפוש השני הכי הפופולרי בעולם.

אחוזי הצופים שצפו בסרטון כולו הם הגורם המרכזי לדירוג. אם הסרטון ארוך מדי הוא יקבל פחות אחוזי צפייה. מעטים האנשים שיצפו בסרטון עד הסוף. העובדה הפשוטה הזו למעשה יוצרת דירוג נמוך לסרטון ובהמשך הזמן, החשיפה לסרטון תהיה נמוכה והרבה פחות פופולארית. סרטון באורך סביר יפתה יותר ללחיצה והישארות. כל דבר בין 2:30 ל- 5 דקות יהיה בגדר הנורמאלי והאידיאלי.

 

אורך אידיאלי עבור תג כותרת:

לתג כותרת יש השפעה על דירוג האתר במנועי החיפוש. יותר מזה, תג כותרת הוא שורת טקסט ה”תופסת” את עין הגולשים בזמן החיפוש, לכן מומלץ לכתוב את הכותרת בצורה מעניינת ומושכת ובאופן שיעזור בקידום הנושא הרצוי מצד אחד וישפר את אחוזי ההקלקה (CTR) מצד שני. למה זה כל כך חשוב? מה שיהיה כתוב בתג הכותרת יהיה הקישור לעמוד כאשר הדף יוצג בתוצאות החיפוש בגוגל ב- Google. על פי מחקר שנערך לאחרונה ע”י ד”ר פיט לאבר, הנחיות לגבי תגי הכותרת השתנו עקב התצוגה החדשה של תוצאות החיפוש בגוגל.

ניתן להשתמש בכלי התצוגה המקדימה של תג הכותרת על מנת לבחון אם הכותרת שלנו ארוכה מדי והיא תקטע באופן אוטומטי. נקודת החיתוך מתבצעת באזור ה 60 תווים. לכן כדאי להשתמש במשפט מפתח, מתומצת וקצר. האורך האידיאלי עבור תגי כותרת הוא 55 תווים בלבד.

 

האורך של meta description

הרבה אנשים נוטים להביע זלזול בתיאור הדף או בתיאור המאמר, מדוע? מדובר בתוכן שאנשים קוראים ובעקבותיו מחליטים האם להיכנס לדף או לא, מומלץ מאוד לכתוב תיאור שימשוך את הגולש להיכנס אל העמוד הרצוי. זה צריך להיות משפט אחד בעברית פשוטה, המסכם את התוכן של הדף. השתמשו במשפט מפתח שמרכז בתוכו את הפוטנציאל הגלום במותג. האורך האידיאלי לתיאור הוא 155 תווים.

 

אורך פוסט אידיאלי בפייסבוק:

חברת BUFFER ערכה לאחרונה מחקר בניסיון לקבוע חד משמעית את אורכו האידיאלי של פוסט בפייסבוק. מטרת הפוסטים שאנחנו כותבים היא במטרה לצבור כמה שיותר לייקים, תגובות וחשיפה. הנתונים לא היו מפתיעים יותר מדי, בניגוד לשאר הפלטפורמות בהן נדרש לכתוב והרבה על מנת לזכות באהדה, לא מפתיע כי ברשת החברתית פייסבוק, שהכל כמו סרט נע ודינמי, כדי לזכות במעורבות גבוהה, מוטב שאורך הפוסט לא יעלה על 40 תווים. הלכה למעשה, משפט שהוא קצר מהמשפט שעכשיו קראתם.

בפייסבוק לא קיימת הגבלה קשיחה של תווים בפוסטים ובכל זאת מעל 86% מפוסטים קצרים מרוויחים יותר חשיפה ושיתופים.

 

ציוץ טוויטר:

זה מאוד מפתה לנצל את כל התווים שטוויטר מקצים לנו. בכל זאת, מדובר ב-140 תווים. אך המחקרים מצביעים על כך שציוצים המגבילים את הציוץ ל 100 תווים בלבד הם הטובים ביותר והם אלו היוצרים יותר מעורבות מצד הגולשים או הקוראים. המחקרים מראים כי ציוצים שנעים בין 70 ל- 100 תווים מקבלים יותר “עוקבים” וציוצים חוזרים.

 

לסיכום האורך:

למרות האורך האופטימאלי והאידיאלי של התוכן, יש השפעות נוספות המגיעות מגורמים חיצוניים. הסטנדרטים שהצגנו בפניכם הם בגדר המלצה בלבד. נתונים אלו יכולים להנחות אתכם במידה ותרצו ליצור תוכן מעניין שישפיע על אחוז ההמרה ועל מעורבות הגולשים. הכי חשוב זה לבנות אסטרטגיית תוכן שתדבר בשפה של קהל היעד הרלוונטי. חשוב לשמור על אותנטיות ועקביות. לא תמיד האורך הוא מה שקובע, יש לא מעט מקרים בהם עולים לאוויר עם תוכן מעל הממוצע ומצליחים לעורר עשייה ואינטראקציה מדהימה. זה כמו בישול, יש מתכון גנרי אך הרבה מאוד זה עניין של טעם וגישה.

ברגע שתדעו למי אתם כותבים ומה הם רוצים לקרוא, תוכלו לייצר תוכן משכנע ואמיתי, תוכן כזה שאומר הרבה מבלי לומר מילה.