היום כבר לא הגיוני לא לעשות רימרקטינג...
מודעות רימרקטינג אלו הן מודעות תמונה, טקסט, באנר או וידאו המוצגות ברשת התוכן של גוגל. רימרקטינג הוא שיווק מתקדם יותר, המתבסס על מיקוד מדויק של קהל יעד אשר ביקר באתרך. נושא הרימרקטינג נשען על איסוף גולשים לרשימה המתבצע בעזרת השתלת קוד מעקב – Cookie ("עוגייה") בדפדפן של אותו גולש.
מרגע שזיהינו את אותו גולש שביקר באתרנו נוכל להציג לו מודעות הרלוונטיות אליו ואל המוצר או השירות אותו הוא מחפש. הרעיון העיקרי בשיווק מסוג זה שאתה, כבעל עסק תמיד תרצה למצוא את אותם אנשים שהביעו עניין במוצרים או בשירותים שלך ולכן הם ביקרו באתר האינטרנט שלך.
אותם גולשים פוטנציאלים נוטים להגיע לשלב הקנייה הרבה יותר מהר מאשר גולשים שלא נחשפו למותג או לאתר שלך.
יש מגוון שלם של אסטרטגיות העוסקות באיך למקד את קהל היעד שלנו בצורה הכי מדויקת שיש, איך להחזיר גולשים לבקר באתר שלי ואיך לייעל את מסעות הפרסום של שיווק מסוג זה.
איך זה מתבצע
בניית הקהל:
בניית קהל בקמפיין רימרקטינג היא החלק המהותי בהצלחת הקמפיין. יש באפשרותך לבנות קהלים בשני אופנים:
- בניית קהל דרך אדוורדס
- בניית קהל דרך אנאליטיקס
בניית קהל דרך אדוורדס
איסוף קהל דרך אדוורדס הינו בסיסי למדי ומתבסס בעיקר על הפרדה בין גולשים שביקרו או לא ביקרו בדף או באיזור מסויים באתר. היתרון של שיטת זו היא הטמעת הפיקסל (קוד קצר) אשר מאפשר רימרקטינג גם ברשת החיפוש או רימרקטינג לאנשים שביקרו באתרים שותפים שהם לא שלך.
בניית קהל דרך אנאליטיקס
איסוף קהל דרך אנאליטיקס היא הרבה יותר מתקדמת ואפשרויות הפילוחים בה נרחבות למשל:
- מהיכן הגיע הגולש לאתר- פייסבוק, גוגל, אאוטבריין וכן הלאה.
- מה הנתונים הדמוגרפים של הגולש – מין, גיל ואזור גיאוגרפי.
- פילוח לפי זמן שהייה של גולש באתר.
- לפי דפי נחיתה באתר.
- לפי דפי יציאה מהאתר ועוד ועוד ועוד…
הפילוחים הם אין סופיים ואפשר לרדת לרזולוציות ממש מדויקות אז כדאי להתחיל לאסוף רשימות.
בניית המסר
השלב הבא והחשוב לא פחות הוא בניית המסר. אתה יכול לבנות את הרשימות הכי טובות והכי ממוקדות אך אם המסר לא מותאם לרשימת הרימרקטינג סביר להניח שהקמפיין יהיה פחות אפקטיבי.
למשל גולש ביקר באתר, הגיע למוצר מסוים, החל תהליך קניה ויצא החוצה מהאתר מבלי לרכוש. אם נציג לו מודעה של המוצר עם מקדם מכירה כגון הנחה או משלוח חינם נעלה את הסיכוי שהגולש יחזור וישלים את הרכישה. אם נציג לו מודעה גנרית שאינה מתייחסת למה שהוא צריך סביר להניח שהוא יתעלם ממנה.
מה קורה אם יש לי אלפי מוצרים באתר? הרי לא נבנה לכל מוצר מודעה… גוגל מספק פתרון מעולה שנקרא רימרקטינג דינמי (נרחיב במאמר אחר).
דף הנחיתה
בנית רשימה חידדת את המסר מה עכשיו?
הפנייה לדף הנכון.
הרבה מאוד מפרסמים חוטאים בהחזרת הגולש לדף הבית או לדף נחיתה שהגולש היה בו בעבר.
ע"מ שהאפקטיביות תהיה מקסימלית מומלץ מאוד להפנות גולש אשר לחץ על מודעת רימרקטינג לדף שבו מצוינת ההטבה או ההנחה שהצעת במודעה (זו הסיבה שהגולש חזר).
לסיכום
רימרקטינג הוא אחד מכלי השיווק היעילים ביותר אשר חייב להמצא בארסנל השיווק של כל מפרסם דיגיטלי או בעל עסק ומשמש ככלי מצויין להשלמת פעולות שיווק אחרות והשגת יעדים.