הכלי שכל בעל אתר חייב להכיר

Google Analytics הוא כלי רב עוצמה המאפשר לכל בעל אתר לנתח את תנועת המבקרים באתר שלו באמצעות גרפים פשוטים המוצגים על גבי המסך. באמצעות הכלי אפשר לענות על לא מעט שאלות חשובות אשר יעזרו לנו לשפר את האתר ואת חווית הגלישה בו, כך שנוכל להגדיל את מספר הלקוחות הפוטנציאלים.

לדוגמה :

  • מהו זמן השהייה הממוצע באתר?
  • כמה גולשים עוזבים את האתר מיד לאחר שנכנסו אליו?
  • כמה אחוז מהגולשים באתר עושים זאת דרך אייפון או מכשיר אנדרואיד?
  • מהם מקורות הכניסה הראשיים לאתר? (מנועי חיפוש רשתות חברתיות וכו')
  • מהם הנתונים הדמוגרפים של הגולשים (גיל, מין) ותחומי העניין שלהם בהתבסס על הרגלי הגלישה?

מושגים בסיסיים ב – Google Analytics

כפי שאפשר להתרשם, Google Analytics הוא כלי חזק ביותר והאפשרויות בו הן רבות מספור. עם זאת, יש מספר מושגים בסיסיים שחשוב להכיר אותם על מנת להקל על השימוש במערכת עבור מי שעדיין אינו מנוסה בה.

פעילות באתר (Sessions) –  זהו המספר הכולל של המבקרים באתר. בעבר נקרא גם Visits או ביקורים ולכן ייתכן כי תתקלו במונח זה במקומות מסוימים.

משתמשים (Users) – בעבר נקרא Unique Visitors  (משתמשים ייחודים) – מתאר את מספר המשתמשים הייחודים שהגיעו לאתר אשר כל אחד מהם עשוי לבקר באתר מספר פעמים במהלך היום. לכן, מספר המשתמשים תמיד יהיה קטן יותר ממספר הפעילויות באתר.

דפים / פעילויות באתר – מספר הדפים הממוצע שכל גולש צפה בו.

שיעור יציאה מדף הכניסה (Bounce Rate) – כמה גולשים נכנסו ולא המשיכו לדף אחר באתר, נמדד באחוזים. מדובר במדד שיכול להיות מבלבל מכיוון שגולש שיצא מדף הכניסה יכול להיות גולש שמצא את מבוקשו ולכן עזב את האתר, אבל גם גולש שלא מצא את מה שהוא חיפש ולכן חזר לתוצאות החיפוש של גוגל. בהערכה גסה, אפשר להגיד כי אחוז נטישה נמוך מ50 נחשב לסביר.

משך ממוצע של פעילות באתר (Average Session Duration) – זמן השהייה הממוצע באתר. בדרך כלל נרצה שמספר זה יהיה גבוה ככל הניתן, למרות שלפעמים הדבר יכול להעיד דווקא על אתר מבלבל שהגולשים לא מצליחים להתמצא בו. *חשוב לציין שזמן השהייה נספר רק במעבר דפים ואינו סופר גולשים שנטשו בדף הכניסה.

פעילויות חדשות באתר (New Sessions) – מדד זה מבטא למעשה את אחוז הביקורים החדשים (לא מבקרים) באתר לטווח הזמן שנבחר.

 

דוחות ספציפיים שכדאי להכיר

התנהגות -> תוכן אתר – > כל הדפים : דוח זה מראה את כל הדפים באתר לפי מספר הביקורים בכל אחד מהם. חשוב לשים לב שהכוונה בטור "יציאה" היא אחוז האנשים שביקרו בדף ויצאו דרכו מן האתר, ולא בהכרח אלו שנכנסו דרכו לאתר ועזבו מיד (זהו עדיין "שיעור היציאה מדף הכניסה").

קהל -> נייד  / טכנולוגיה : הדוחות האלו מאפשרים לראות את המכשיר ומערכת ההפעלה בו משתמש הגולש. מי ששוקל להתאים את האתר שלו לנייד (אתר רספונסיבי) או מקבל משוב לגבי דפים מסוימים באתר שלא נראים טוב, חשוב שיבדוק את הנתונים בדוחות הללו על מנת לוודא שהוא לא מפספס חלק גדול מהגולשים.

קהל -> מידע גיאוגרפי – דוחות אלו מאפשרים לראות באיזה שפה משתמשים הגולשים ומאילו מדינות בעולם הם מגיעים. חשוב יותר לאתרים באנגלית ואתרים בין לאומיים.

רכישה -> סקירה כללית   – השם של הדוח מבלבל, אך באופן כללי הוא מציג את מקורות התנועה לאתר. ניתן ללחוץ על כל מקור כדי לקבל אודותיו מידע נוסף.

יש לציין כי תחת תפריט רכישה קיים גם דו"ח של מילות מפתח, אבל עקב שינויים מסוימים של גוגל, חלק גדול ממילות המפתח יהיו מוצפנות (יופיעו כ – not provided) על מנת להגן על פרטיות הגולשים. ניתן עדיין למצוא את מילות המפתח דרך קמפיינים של Google Adwords או "כלי מנהלי האתרים", אך לא לשייך את החיפושים לגולשים או התנהגויות ספציפיות.

התנהגות -> Analytics לדפי אתר – זהו דוח מיוחד המאפשר לצפות בתצוגה מקדימה של כל עמוד ואחוז הגולשים שלוחצים על כל קישור היוצא ממנו. שימושי מאוד למי שרוצה להבין אילו חלקים בעמוד בולטים יותר מאחרים ולבצע אופטימיזציה בהתאם.

המרות -> יעדים -> סקירה כללית – מאפשר לצפות בגולשים שהגיעו ליעד מסוים כמו למשל אלו ששלחו טופס וקיבלו את הדף "תודה לך". את היעדים עצמם מגדירים דרך מסך "מנהל המערכת" (בתפריט העליון), הצג בצד ימין ולאחר מכן בחירה ביעדים.

 

 

מעוניין ללמוד עוד על גוגל אנליטיקס?