במה כדאי להשקיע את תקציב הפרסום בפעילות e-commerce?
בזירה הדיגיטלית בה כמעט כולם קונים אונליין, אתרי e-commerce צריכים לחשוב אסטרטגית, לצבור יתרון על המתחרים ולהזרים תנועה לאתר. חנות מקוונת שאינה רווחית תתקשה להחזיק מעמד לאורך זמן, ולא משנה שזו חנות וירטואלית.
זה לא מכבר שמענו על אתר סטייל ריבר שהחליף לא מעט ידיים כי התקשה להתמודד עם התחרות הקיימת בענף, ולבסוף נסגר. אין ספק שהזירה הדיגיטלית הפכה למאוד תחרותית וזו הסיבה שקמפיין ממומן הפך להיות מאוד אטרקטיבי ואפקטיבי. כאשר הוא בנוי נכון, בכוחו לשדרג במידה משמעותית את תחום השיווק באינטרנט של העסק ולהגדיל את הרווחים במידה משמעותית.
למה כדאי להשקיע בקמפיין ממומן?
קידום אתרים אורגני הינו תהליך מאוד אפקטיבי, אולם הוא אורך זמן ודורש אורך רוח. אם מחפשים אחר תוצאות מידיות, כמו שקורה לעיתים קרובות בתקופת חייו של עסק, קידום ממומן יחשוף את האתר מהר יותר לגולשים ברחבי הרשת ויעזור למשוך אליו לקוחות פוטנציאליים. בנוסף כיום, האזור המוקדש למודעות פרסום בגוגל רק הולך וגדל ולכן קידום ממומן ישים את העסק שלכם על המפה אל מול עיניהם של הגולשים.
מלבד מידיות ונראות, קידום ממומן מאפשר לכם למקד את השיווק לחיפושים ממוקדי מוצר, לפלח שוק מסוים, לאזור גיאוגרפי מוגדר, לשעות מסוימות ביום וכן הלאה. כמו כן עומדים לרשותכם כלי מעקב המאפשרים לכם לראות האם המודעה אפקטיבית ומשיגה את התוצאות הרצויות, ובהתאם לתוצאות לשמר או לשפר את הקמפיין. כדי שהקמפיין יהיה כמה שיותר חכם, אפקטיבי וממוקד, עליכם להכיר את הפלטפורמות השיווקיות השונות שעומדות לרשותכם.
קמפיינים ב- Google Ads
למרות שעולם השיווק באינטרנט מאוד דינמי, עדיין לאורך השנים ישנו משתנה אחד קבוע והוא האפקטיביות של קמפיין בגוגל. קמפיינים בגוגל מניבים החזר השקעה חיובי ובכוחם להפוך את העסק לאוטוריטה בתחומו. כשבכל דקה ביום מתבצעים בגוגל מיליוני חיפושים זה המקום הראשון בו העסק שלכם צריך להיות, כאשר לרשותכם עומדות האפשרויות הבאות:
Google shopping
קידום באמצעות מודעות מוצר הכוללות תמונה, מחיר ותיאור. המודעות מופיעות בעמוד החיפוש של גוגל מעל או לצד תוצאות החיפוש. גוגל שופינג רץ כבר שנים בהצלחה גדולה במספר מדינות בעולם. אצלנו בישראל נכנס רק בשנה האחרונה וכלל תקופת הרצה התחלתית אשר במהלכה הקמפיינים התנהלו באופן מוגבל. בחודשיים האחרונים גוגל פתחה את הערוץ הזה בצורה מלאה והוא החל לייצר כמויות תנועה גדולות מאוד, עם המון מתחרים לכל קטגוריית מוצרים. קמפיינים של גוגל שופינג מאופיינים ב-ROAS חיובי לרוב ומייצרים הכנסות במהירות יחסית.
Dynamic remarketing
קידום באמצעות מודעות באנר המופיעות ברחבי הרשת באתרים בעלי הסכם מודעות עם גוגל ADSENSE. המודעות הללו מציגות בבאנר מוצרים רלוונטיים ללקוח בהתאם לאופי הביקור שלו באתר והן מתבססות על פיד המוצרים של האתר ועל הטמעה של קוד רימרקטינג. לדוגמה: ביקרתם באתר אופנה בקטגוריית אופנת ילדים, יצאתם מהאתר ועכשיו יחלו "לרדוף" אחריכם מודעות עם מוצרים דומים ורלוונטיים. זו בדיוק המהות של רימרקטינג דינמי.
קמפיינים בפייסבוק/אינסטגרם
בעידן הנוכחי זה ברור וידוע לכל שאי אפשר להתעלם ממה שקורה ברשת החברתית. אם כולם שם גם גוגל תהיה שם, וכשהיא משקללת את הפעילות ברשת לצרכי דירוג האתר, אתרי e-commerce צריכים לפעול בהתאם. הנתונים מדברים בעד עצמם: בפייסבוק לבדה משתמשים יותר ממיליארד אנשים ברחבי העולם, לכן זו פלטפורמה שאי אפשר ולא כדאי להתעלם ממנה כאשר רוצים לשווק אתר או עסק. בבואכם לבנות קמפיין פייסבוק מציע המון כלים מתקדמים ויעילים.
מודעות קטלוג מוצרים
בניית פיד בפייסבוק אינה חפה מתלאות וייסורים אבל בסופו של דבר חבלי הלידה משתלמים: בפייסבוק אפשר להרים קמפיינים תוך התבססות על אופציות טרגוט רחבות ואף ליצור מודעות שיוצרות בו זמנית חשיפה גדולה להיצע החנות.
רימרקטינג דינמי
בעזרת מודעות פרסום דינמיות אתם יכולים לפנות לקהל יעד מאוד ספציפי עם מודעות רלוונטיות המותאמות לאופי הגלישה. המודעות מציגות רק מוצרים שהגולשים התעניינו בהם, או מוצרים שהגולשים עשויים להתעניין בהם בהתאם להיסטוריית הגלישה/הרכישות שלהם. כך למשל אם גולש מסוים ביקר באתר, בחן מוצר והחליט בסופו של דבר לא לרכוש אותו, בקמפיין רימרקטינג דינמי בפייסבוק המוצרים שנצפו יוצגו לאותו משתמש על ידי מודעה אוטומטית. כדי לעשות זאת היטב ולהציג מודעות רלוונטיות יש להטמיע בחנות עצמה איוונטים כמו למשל view content, add to cart ,purchase ועוד.
קהלים בעלי תחומי עניין משותפים
טרגוט בפייסבוק זהו עניין מורכב ועליכם שלא להסתפק במאפיינים פשוטים כמו מין, מגדר, גיל או מיקום. הפלטפורמה של פייסבוק מעמידה לרשותכם מידע יקר ערך כמו למשל האפשרות לבחור תחומי עניין רלוונטיים של קהל היעד שלכם וכך "לתקוף" אותם מכמה חזיתות. כאשר בוחרים תחומי עניין חשוב למצוא מכנים משותפים שמאפיינים את קהל היעד שלכם כדי שהמודעות לא יהיו גנריות וכלליות אלא כמה שיותר ממוקדות וקולעות למטרה. לדוגמה: אם אתם משווקים ליין של מסיבות תוכלו למקד את הפרסום לקבוצות של אנשים שסימנו לייק על משקאות אנרגיה וכן הלאה. כמו כן תוכלו להוסיף לטרגוט סגמנטים התנהגותיים כמו פעילויות תרבותיות, שיוך רב תרבותי, נסיעות, ימי הולדת ועוד.
רשימות מיילים
אפשרות טרגוט נוספת שעומדת לרשותכם בעת בניית קמפיין בפייסבוק היא קהל מותאם אישית. זו אחת מאופציות הטרגוט הראשונות ובעזרתה תוכלו להגיע לאנשים אשר כבר יצרו אינטראקציה עם העסק שלכם בפייסבוק או דרך פלטפורמות אחרות. כך למשל אם יש לכם קהל יעד מפעילויות שיווק קודמות של העסק, מנתוני גלישה באתר, משימוש באפליקציה ועוד תוכלו לעשות בהם שימוש. את קהל היעד המדובר ניתן לייבא מ- mailchimp או להשתמש ברשימות מיילים שאספתם עם הזמן.
רגע לפני שיוצאים לדרך עם קמפיין, חשוב לדעת:
חשבון מודעות משותף לפייסבוק ואינסטגרם
המודעות בפייסבוק מוצגות בצורה של מודעת קרוסלה וכל מודעה מכילה מאפיינים שנכללים בפיד המוצרים (שם מוצר, תיאור, מחיר וכו'), כאשר את אותן המודעות עם אותם המוצרים ניתן להציג גם באינסטגרם תחת אותו חשבון מודעות של פייסבוק.
ההמתנה משתלמת
השלב הראשון הקודם לבניית קמפיינים לפעילות e-commerce בגוגל ופייסבוק הוא בניית פיד מוצרים, בלעדיהם אי אפשר להריץ קמפיינים כאלה. הקמת הפיד לוקחת זמן, לעיתים אף יותר זמן מהקמת הקמפיין עצמו וזוהי סוגיה שיש לקחת בחשבון. כמובן שהתוצאה הסופית תדבר בעד עצמה ותהפוך את ההמתנה למשתלמת ואת הקמפיין לכמה שיותר אפקטיבי ואיכותי.
קמפיין e-commerce מוצלח הוא השער שלכם אל תוך עולם הדיגיטל ולכן חשוב לפנות לחברה מקצועית אשר מכירה את העבודה ובעלת ניסיון עשיר בתחום, כך שתוכל לאפיין את הצרכים שלכם ולבנות קמפיין איכותי ואפקטיבי ליעדים ולמטרות שלכם.